Kontakt oss

Vi hører gjerne fra deg!

Har du spørsmål eller ønsker å bli kontaktet av oss, send gjerne en epost til eirik.norderud@spoonagency.no eller ring 92453871.

Takk for din interesse!

Du vil snart bli kontaktet av oss. Ha en fin dag :)

Vi vil aldri gi din e-postadresse til noen andre. Det vil kun være vi som har tilgang til den. Les mer om våre vilkår

Denne siden benytter informasjonskapsler (cookies) for å bedre brukeropplevelsen. Vi lagrer ingen personlige opplysninger. Ved å trykke OK aksepterer du vår bruk. Les mer

OK

Ni ting vi lærte på Mat og markedsføring 2019

Created with Sketch.

Vi noterte slik at du slapp.

Fire stappfulle timer med gode tips fra flinke folk gir mye innsikt. Det er selvsagt mye å huske på, men vi har notert det meste.

Og om du ikke har tid til å lese alle de andre og litt grundigere artiklene, har vi samlet det vi synes du må huske på fra dagen her:

  1. Fortell en historie! Gjør folk interessert i deg, ikke kjed dem til å kjøpe produktet ditt. Bruk gjerne nyhetskriteriene fra journalistikken for å identifisere de gode historiene.
  2. Hjelp kundene dine med å være flinke. Stadig flere er opptatt av ting som bærekraft og helse, og de blir veldig glade om du dytter dem i riktig retning. Og like viktig: Vis at du tar ansvar selv!
  3. Du bør reklamere for innholdet ditt – sørg for å ha store reklametopper en gang i blant for å vekke oppmerksomhet og finne nye kunder, men jevn og trofast innholdspublisering for å ta vare på kundene.
  4. Gjør livet litt enklere for travle folk. Noen ganger trenger de bare enkle løsninger som handlelister, oppskrifter på hverdagsmat eller nye varianter av kjente retter.
  5. Husk at reklame må segmenteres og personaliseres. Snakker du til alle samtidig, er det ingen som hører på deg. NorgesGruppen var strålende fornøyd da de hadde en respondentgruppe for nyhetsbrevet sitt bestående av ett menneske.
  6. Vær kreativ og tør å gjøre noe nytt. For å skille deg ut i mengden, er det fortsatt den gode ideen som gjelder. Harvard Business Review har til og med regnet på det: Kreativ reklame gir dobbelt så stort salg som ikke-kreativ reklame.
  7. Sats på video – det er en større investering, men det engasjerer mer i alle kanaler enn noe annet innhold og folk får med seg budskapet i mye større grad enn gjennom andre formater.
  8. Tilpass innholdet ditt til kanalen både teknisk (ikke putt TV-reklamen rett på Facebook i 16:9) og fortellerteknisk (kruttet må komme med en gang, ikke til slutt, som i en spillefilm)
  9. Legg innsats i innholdet ditt – middelmådig innhold skader merkevaren mer enn den hjelper. Det har innholdsmarkedføringsguru Joe Pulizzi sagt.

Synes du det ser vanskelig ut? Dette er arbeid vi elsker, og vi tar gjerne en prat om hvordan vi kan hjelpe deg! Send oss en e-post med din utfordring på marte.ramborg@spoonagency.no.

Tilbake Created with Sketch.